Terapi kucing

As-Salam,

Kali ini aku ingin menulis berkenaan terapi kucing,
Manurut kajian jika anda membelai kucing dapat mengurangkan depresi si pembelainya
Aku tertarik untuk menulis article ini kerana semalam aku menonton Buliten Utama di TV3
yang menyatakan terapi kucing insyalllah akan mengurangkan risiko serangan penyakit jantung sehingga 40% dan stres...
Kerana keupayaan kucing dapat membantu penurunan hormon kortisol dan membuatkan seseorang itu bertambah gembira,
Kortisol ialah sejenis hormon yang dikaitkan terhadap penyesuaian fisiologi stres jangka panjang
untuk pengetahuan anda, kaedah ini telah lama digunapakai pejabat Jepun, iaitu terdapat rungan khas untuk kucing dibelai bagi mengurangkan stres kerja.. tu pong aku baru tahu semalam..huhu
oleh yang demikian jika anda tidak mampu untuk membela kucing, kerana persekitaran yang terhad..
atau penjagaan yang agak2 leceh kerana perlu membuang tahi kucing yang kadang2 kencing merata-rata...
anda boleh mengatasinya dengan sabun T.O.P..
haha gurau sahaja la..😂😅
ini anda boleh singgah ke 'cat cafe' di seluruh malaysia..
kini telah banyak cawangan cafe yang menawarkan khidmat satai begini..
untuk mencari kelainan mungkin..
untuk mengetahui kdimat cafe ini boleh membaca
article daripada>>Says
ini antara tempat yang aku suka singgah apabila aku bosan2 di office selain aticle di mstar online..😉

>>antara cawangan cafe di Putrajaya pong terdapat khidmat pecinta kucing di HeloCatCafePutrajaya


>>di Cheras pong ade juga la Good Meowning Cafe

walupong gambar setahun yang lalu namun montel2 belaka kucing2 ini
terasa nak picit2 je

articel ini menguanpaki rujukan

nota kaki:

- terdapat juga orang berangapan cafe kucing ini agak mahal.. berkengkinan mahal..
  namun jika boleh mengurangkan stres apalah singgat jika dibandingkan dengan wang ringgit..😄
- apabila aku mencari article ini terdapat yang menyatakan ada cafe yang terpaksa ditutup kerana        
   hasad dengki kepada pemilik cafe ini_hiis2 macam2 la leni...😒








0 ulasan:

Post a Comment

tanks for your text...he3

Powered by Blogger.

Followers