Taman Tasik Titiwangsa

As-Salam,

Hari ini aku nak menulis tentang keindahan Taman Tasik Titiwangsa 
yang sudah 5 kali aku mengunjungnya 1 kali semasa sebelum dibuka..
bila dibuka ternyata cantik wei...
dan ramai orang la.. aku jika datang selepas solat subuh dah terpacak di sana..
jika lambat penuh parking kereta woi.. melainkan anda menaiki motosikal.. nak buat macam mana aku naik kereta.. jika menaiki kereta perlu ada hack jugak nak parking... 
jika parking di laluan biasa balik pon jem..

ini map panduan bagi taman tasik titiwangsa

jika aku datang pagi2 aku akan jogging dan jalan sebab sejuk..
dan jika aku datang pada petang aku akan berbasikal di sekeliling taman tasik best wei bila naik basikal macam fell naik moto bebas gitu... panas2 best naik basikal la...
hack petang2 jika datang adalah selepas solat zohor dan sebelum waktu asar di dalam pukul 3 keatas.. jika pukul 4 keatas memang paking penuh..
sewa untuk basikal RM10 untuk single basikal jika 2 gandar RM20 (kadar bayaran dikenakan selama sejam) aku ronda2 berbaloi kot harga die tu..



jika pagi sabtu aku akan join senamrobik selepas jogging dan jalan 
die start di dalam pukul 8 pagi... dan open tu public senamrobik itu..
antara yang menarik di taman tasik titiwangsa..
adalah "Canopy walk" banjaran titiwangsa


 
jambatan ade semburan air rase macam best2 gitu.


banyak lagi tarikan terdapat di taman tasik titiwangsa..
antara pic2 yang menarik yang aku ambik..

pancutan air latar belakang menara KLCC dan menara KL



ok la 
jika nak maklumat lanjut berkenaan taman tasik titiwangsa ini...
dan orang kata kotor memang pon tapi aku hanya jumpa pampes di dalam surau itu aje.. 
kalau busuk dan sampah bersepah biasalah rakyat malaysia ini mentelati kelas ke 3 termasuklah aku..





nota kaki :
kemudahan surau di taman tasik ini pon best jugak.. free jer masuk
banyaran untuk masuk tandas biasalah RM0.20 jer..mana2 pusat rekreasi di kl kadar bayaran yang sama..
aku x tahu kenapa aku rasa lebih best taman tasik titiwangsa..
aku dahulu peminat taman tasik perdana... mungkin sebab taman tersebut tiada sewaan basikal kot..
dan hutan aje.. sama fell kat kg aku jer.. sebab taman tasik perdana ini dah biasan jika hujung minggu ada aktiviti larian.. kadang2 x boleh masuk..
dan mungkin dah lama kot.. dan sunyi... aku suka dtg petang2 jer kat taman tasik perdana...
bulan ini aku dah x pi gym.. nak simpan duit for survive...










0 ulasan:

Post a Comment

tanks for your text...he3

Powered by Blogger.

Followers