Pilihan Hidup adalah takdir daripada Allah

As-Salam,
dah lama aku x menulis rasanya sejak 2 bulan lalu 2 bulan jer pong...
aku pernah down banyak kali namun kali ini memang down banyak kot sampai waded dikala PKP..he2
bila aku berkerja dahulu aku kurang bersyukur... dah tiada kerja baru tau...
aku bersyukur kerana masih mempunyai kenderaan, mempunyai ibu bapa dan memiliki saudara yang baik...alhamdulillah...
bila aku memikir nasib aku ini ade orang yang lebih buruk nasib daripada aku ini ada yang tidak boleh makan sedap2 dan tiada rumah..setakat ujian tidak berkerja dan tiada jodoh...alahalah
apabila aku membaca kisah orang lain lagi teruk...
mungkin aku nak kembali bekerja jauh aku tiada rezeki walaupon rakan aku di GM telah tempah rumah... namun rezeki aku tiada di sana walupon aku telah berusaha...
mungkin bak kata pepatah ini..


mungkin rezeki aku adalah disisi ibu bapa aku mungkin bukan di kotaraya mungkin bukan di pekan jauh dan aku perlu berfikiran positif dan teruskan berusaha lebih baik...
aku tidak akan berhenti berdoa agar aku bersabar dengan dugaan allah ini mungkin ade takdir yang lebih baik lepas pkp ini aamiin..
ade nasib yang terbaik aku namun aku kene sabar....sedar diri ku ini banyak dosa...

0 ulasan:

Post a Comment

tanks for your text...he3

Powered by Blogger.

Followers