Quotes of the day...

As the people who adore you stop adoring you,
as the die, as they move on, 
as you shed them, as you shed your beauty,
you youth, as the world forgets you,
as you recognize you transience,
as you begin to lose your characteristics one by one,
as you learn there is no-one watching you, and never was,
you think only driving - not coming from any place, 
not arriving any place, just driving, counting off time,
now you are here, at 7.43... now you are here, at 7.44..
now you gone....

source from @redzaminhat ig.

As-Salam,

berkemungkinan terdapat orang yang pernah melalui quotes di atas
dan mungkin hanya berpendapat hanya nurkilan cerita sahaja..
huum..
perkataan driving mungkin boleh bermaksud perjalanan hidup...
dan quotes ini bergantung kepada pemahaman pembaca itu sendiri..

bagi pemahaman aku..
setiap pertemuan terdapat perpisahan...
dan tiada guna untuk berpegang sesuatu harapan..
hidup perlu diteruskan.. walaupon anda angap payah..
sehingga kita kembali kepada -Nya..

bagi aku juga perkataan driving itu bermaksud..
memandu le..boleh dikatakan mengembara... atau move on..

1. Memandu
dengan memandu aku boleh pergi ke suatu tempat dengan lebih mudah..
dengan kereta aku boleh bergerak pergi ke kerja dan pulang ke rumah..
kelakar juga bila teringat dikala masa dahulu..
aku asalnya seorang yang boleh dikatakan fobia tapi lebih mudah
dikatakan malas untuk memandu kereta..
dikala membeli kereta milik sediri pon.. aku hanya mengunapakai
kereta tersebut selepas 4 bulan.. wahaha...
kini aku sudah masuk 1 tahun setengah memandu kenderaan sendiri dijalan raya..
memandu bersendirian..
...dikala hujan yang lebat..
    tidak kira siang atau malam aku pulang ke rumah..
    kalau melalui jalan kg. hujan malam memang golap golita habis..
    so jadi selawat sambil menyanyi je la..haha
..dikala kabus yang tebal..
   boleh dikatakan kalau sebulan mesti terdapat hari dimana kabus tebal
   perlu diharungi untuk ke tempat kerja.. ini baru la dikatakan suasana kg. ..haha
   tapi itu kabus pagi.. aku juga pernah  melalui jalan dikala kabus tebal diwaktu malam..
   ketika pulang dari Cameron Highlands.. golap x payah cite la..
   penglihatan lampu high beam pon x sampai 50 meter..
...dikala mengantok dan penat..
   mengantok ini biasa.. tetapi menjadi luar biasa apabila puasa..
   kerana tidak boleh makan dan minum..
   kalau penat.. memandu memang memenatkan
   mungkin aku perlu berfikir kembali untuk tidak memandu seharian
   pergi dikala awal pagi dan pulang lewat petang untuk KL dari GM
   kerana bila sampai malam...penat yang amat gilos..
dengan memandu ini juga aku sering membawa ayah ku ke klinik/ hospital
dikala beliau sakit..
boleh aku rasa bangga juga sebab ayahku mau naik kereta aku..
kerana my dad rule..
kalau die drive jangan harap la orang lain akan pegang stering tersebut..

2. Mengembara
...boleh menambah pengalaman hidop..
sekarang poan aku sedang mengembara di negeri lain..
untuk mencari rezeki dan pengalaman..
sampai jatuh cinta dengan makanan cek mek moleh dan air tea beng..hahaha

3. Move on
aku tengah hadapi walupon payah..

di bawah contoh gambar berkabus di pejabat tapak aku:

 ini gambar pemandangan biasa pada waktu tengah hari

ini pula pemandangan waktu pagi 
jika waktu kabus tebal..
bukit pon boleh jadi hilang woo..hahaha

0 ulasan:

Post a Comment

tanks for your text...he3

Powered by Blogger.

Followers