Lagu Melayu Terkini yang Aku Minati

yang sebelum ini..aku hanya menyatakan lagu2 FT adalah pilihan ku..
memang aku fan FT.. but
lagu2 lain pon den minat gak..hahaha
kalau nak tulis di dalam entri tersebut.. ia akan jadi teramatlah panjang.. dan bosan..
so ni.. kesinambungan la kot..

tahun2 kebelakangan ini.. 
industri musik Malaysia ni boleh dikatakan
menjadi pilihan rakyat Malaysia kembali..
boleh dibilang rasanya musik2 selain Malay ni.. yang diputar radio malayu...
taste lagu2 kebanyakan nya adalah lagu2 pop jiwang..
yang menjadi pilihan anak2 muda kini..
dan aku pon tidak berkecuali meminati musik2 mereka..but..but
kecuali lagu2 AJ, FA, AT, KK dll..
kerena seperti aku bebel entri sebelum ini.. 
lirik lagu entah ape2 maksud.. seperti mintak pi mati la.. 
saya mintak maaf la..kalau fan die nak kecam den ke..
tapi kalau x minat...suka hati den la...😜

antara lagu2 Malay yang macambest kini adalah..
>> Sufian Suhaimi 1st single yang menjadi viral dahulu 
dan yang terkini adalah Harus Aku... 
lirik lagu2 SS ini kadang2 boleh wat aku cembeng di dalam kereta gak..
memang terasa kot...hu2
>> Amira Othman.. lagu2 nya aku rase unik sebab 
mempunyai nasihat di dalam lirik lagu tersebut.. 
dimana agak sukar diperolehi di dalam lagu2 kini..
daripada lagu Hati-hati sehingga lagu Jaga-jaga...
>>Anuar Zain... rasenyer agak lame gak pak cik AZ...he3
x kuar full album.. bila kuar mesti lagu single2 jadi gempak la..
so untuk album ini aku puji.. memang kualiti lagu dan audio terbaik la..
lagu seperti Andainya Takdir dan kesinambungan mv nya Cinta Takkan Berakhir
.....senarai penyanyi dan lagu2 di atas kebanyakan popular pada tahun 2016..
kiranya backdated la..hehehe #campakbalik

berikut di bawah pula..
lagu2 Melayu untuk tahun 2017 yang kerap diputarkan di radio melayu...
terdapat juga lagu2 tahun 2016 tapi baru popular untuk pertengahan tahun ini..
antara lagu2 yang not bad la..
yang aku minati adalah:

Rapuh - Nastia


Syamel & Ernie Zakri - Aku Cinta


Haqiem Rusli - Segalanya (mula2 ingat lagu Hafiz le..
cos suara macam sebijik kot)


Warkah Untukku - Ara Af


Atmosfera - Berakhirlah Sudah 😭


Dadilia Band - Jelmaan Rindu


terkini terdapat kembali lagu2 puji name perempuan..
dah lama kot x de rasenyer lagu2 name perempuan
seperti :

Floor 88 - Zalikha


Project Pop - Aisyah

Lagu2 lain yang cam best:
>>Tajul - Sedalam-Dalam Rindu
dan lain2.. 


nota kaki:
mula2 x minat pon lagu2 gini.. dah selalu dengar 
lame2 hadam la jugak..hahaha
pilihan lagu2 ini adalah berdasarkan pilihan jiwang aku..
terima kasih bace entri ini...

0 ulasan:

Powered by Blogger.

Followers